Bästa reklambyrå för sociala medier

En reklambyrå för sociala medier som syftar till att skapa engagerande kampanjer för sina kunder och fånga deras intresse med hjälp av kommunikationsteknik. Dessutom erbjuder vi unika strategier som är kostnads effektiva. Vi lägger ner möda och forskning för att hitta den lämpligaste målgruppen.

Sociala Media Annonser

Enligt Statista finns över 89% av den svenska befolkningen på sociala medier. GINX Media är ett ambitiöst reklambyrå med ett skickligt team. Vi förstår djupt kulturen i sociala medier och har erfarenhet av dataprovtagning, dataanalys och inriktning på rätt publik.

Sociala media anlys

INNOVATIONS STRATEGI

GINX media har en omfattande förståelse för de fyra mest använda plattformarna Facebook, Instagram, Snapchat & LinkedIn. Vår mångkulturella bakgrund ger oss en konkurrensfördel när det gäller att förstå sociala samhällen av alla slag. Vi kommer att vara den bästa reklambyrån för sociala medier för dina behov.

DIGITALT INNEHÅLL

Estetik och kommunikation är mycket sammanflätade. Vi anställer grafiska formgivare med erfarenhet av webbdesign och marknadsföringskommunikation. Vårt arbete talar för sig själv, hitta oss på Instagram.

Varför ska jag använda sociala medier?

Låt oss inse att världen har blivit social. Faktum är att 30 % av all tid som spenderas på nätet går till sociala medier. Om du vill nå ut till människor är sociala medier det bästa sättet att göra det. Oavsett om du är intresserad av varumärkeskännedom, sponsrat innehåll eller en kombination av båda kan vi hjälpa dig!

Vilka sociala plattformar ska jag använda?

Det korta svaret är: det beror på. Facebook är en bra utgångspunkt, men vi vill lära känna varje kund individuellt. Eftersom varje varumärke är unikt beror beslutet om vilken eller vilka plattformar du ska lägga tid på på faktorer som var din målgrupp befinner sig, vilka produkter och/eller tjänster ditt företag tillhandahåller och vilka mål du vill uppnå.

Hur ofta ska jag lägga upp icke-självfrämjande innehåll?

I sociala medier får man vad man ger. Det är viktigt att regelbundet dela med sig av branschrelaterat innehåll, bilder i ”realtid” och även användargenererat innehåll. I slutändan är sociala medier ett socialt nätverk. Att engagera sig i andra varumärken och din sociala publik från ett personligt perspektiv visar människor att du är mer än bara ett varumärke – du är en person precis som dem.

Hur kan jag schemalägga sociala inlägg?

Att skapa en serie sociala inlägg och schemalägga dem i förväg sparar mycket tid i det långa loppet. Vi använder Facebook Business Manager för att schemalägga alla inlägg som släpps på vår Facebook-kanal och våra kunders sidor. För allt som går ut på Twitter föredrar vi att använda TweetDeck. Instagram-inlägg kan schemaläggas via HootSuite, som också gör det möjligt att schemalägga inlägg på en rad olika sociala nätverk, bland annat Facebook, Twitter och LinkedIn kampanjer. Eftersom det inte är möjligt att schemalägga foton och videor i förväg på alla plattformar väljer vi att lägga upp inlägg på LinkedIn, Pinterest, Google+ och YouTube i realtid.

Vad är främjade eller boostade sociala inlägg och hur gör du det?

Annonser kallas olika namn på de flesta sociala kanaler, men i slutändan fyller de samma syfte. På varje plattform kan du sätta upp en annons direkt från inlägget för att öka engagemanget, eller sätta upp en mer avancerad annons via den sociala kanalens annonsplattform.
Facebook och Instagram annonser
Ett ”boostat” inlägg är den mest grundläggande annonsering du kan göra på Facebook. De skapas genom att du tilldelar annonseringsbudget till ett inlägg som redan finns på din företagssida. När du väljer att ”boosta” ett redan befintligt inlägg kommer fler personer att se det i sitt nyhetsflöde. Boostade eller marknadsförda inlägg används vanligtvis när målet är att öka publikens engagemang, t.ex. att inlägget ska gilla, delas och kommenteras. Om du letar efter en mer skräddarsydd strategi för annonsering är Facebook-annonser rätt väg att gå. Facebook Ads är ett mer avancerat sätt att annonsera på Facebook och kräver ett Facebook Ads Manager-konto – även känt som Facebook Business Manager. Facebook-annonser erbjuder dig det största antalet annonsalternativ; och vilken stil du väljer beror på ditt marknadsföringsmål. Dessa alternativ omfattar bland annat följande:
-Varumärkeskännedom
-Nåbarhet
-Trafik
-Engagemang
-Installation av appar
-Videovisningar
-Ledargenerering
-Meddelanden
-Konverteringar
-Katalogförsäljning
-Butiksbesök

Vad är skillnaden mellan en annons och ett inlägg på sociala medier?

Ett inlägg är innehåll som du delar på sociala medier för att dina följare ska se det organiskt. En annons är ett betalt inlägg för att rikta sig till en målgrupp utanför dina följare baserat på demografi och intressen. Eftersom de flesta algoritmer för sociala medier begränsar antalet följare som ser ditt företags innehåll organiskt rekommenderar vi att du främjar viktiga eller relevanta inlägg för att garantera att fler ser dem. En annan bra indikator på ett inlägg som bör främjas är ett inlägg som presterar bra organiskt. Om det går bra på egen hand ökar räckvidden genom att lägga pengar bakom det.