Sökmotor marknadsföring

Människor söker dagligen efter produkter och tjänster på sökmotorer. Att bygga marknadsföringskampanjer på Google är mycket viktigt för att hålla jämna steg med konkurrensen. Marknadsföring av sökmotorer är extremt effektiv, både när det gäller att rangordna en webbplats först och att annonsera om produktinköp.

search engine marketing - Sökmotorer och marknadsföring

Sökmotor marknadsföring

Marknadsföring av sökmotorer kräver smarta metoder. Den första och viktigaste faktorn är kunskap. GINX media är en organisation med konkurrensfördelar inom SEM-kunskap och social förståelse. Vi använder kunskap för att skapa kreativa och prisvärda kampanjer som ger höga omvandlingsfrekvenser. Din avkastning på annonsbetald garanteras hos oss.

ANALYTIK

De flesta webbplatsbesökare går in genom sökmotorer. Datainsamling används för att förstå användarnas beteende, förbättra användarresan, ytterligare förbättra och anpassa marknadsföringskampanjen. Vi lovar dig att din kampanj fortsätter att förbättras i god tid.

Digital design

Vad är sökmotormarknadsföring?

SEM (Search Engine Marketing) är en del av digital annonsering som syftar till att få en webbplats att rankas på de betalda resultatsidorna i sökmotorer. PPC eller Pay Per Click avser den köpmodell där annonsörer betalar en avgift för varje klick som deras annons får.

Hur marknadsföring av sökmotorer fungerar?

Inom sökmotormarknadsföring betalar annonsörerna för intryck som resulterar i besökare, därav namnet pay-per-click. Sökmotormarknadsföring syftar till att nå användarna när de har störst behov av den information du har att erbjuda, vilket gör PPC-reklam ideellt sett mindre påträngande.

Varför marknadsföring av sökmotorer är viktigt?

En av de viktigaste fördelarna med sökmotormarknadsföring för företag är att betalda annonser ger bättre CTR och högre konverteringar än mer passiva former av marknadsföring. Eftersom PPC är lättare att anpassa kan du rikta in dig på specifika sökord som är avsedda för din målgrupp.

Hur man gör de bästa SEM-kampanjerna?

Den viktigaste delen för att skapa framgångsrika SEM-kampanjer är att ta stickprov på data och tillämpa de statistiskt mest exakta åtgärderna. Det finns flera plattformar som hjälper kampanjledaren att hitta en bra plats när det gäller pris, kundvolym och konkurrens.
Gör dina betalda sökord så specifika som möjligt. I det här läget är det dock också bra med lite kritiskt tänkande när man beslutar om relevans.
-Rikta dina annonser noggrant.
-Utför ett AB Split-test av din annonstext.
-Dina annonser bör matcha landningssidorna på din webbplats.
-Håll det enkelt, men håll dig till varumärket.
-Använd kraften i negativa nyckelord.
-Spåra resultaten av dina annonser.

Hur kan marknadsföring av sökmotorer hjälpa ditt företag?

Med SEM garanteras du en mängd data och insikter som gör att du kontinuerligt kan förbättra, förnya och driva effektiva förändringar i din marknadsföringsstrategi och dina marknadsföringskanaler. Du kan använda sökordsplaneraren för att planera nya kampanjer, se vad dina konkurrenter bjuder på och driva tillväxt på nya marknader. De vanligaste fördelarna är:
-Nå dina kunder direkt.
-Öka varumärkeskännedomen.
-Skapa Geo-targeted sökannonser.
-Implementera och hantera annonser enkelt och snabbt.
-Rikta dig till rätt målgrupp genom optimerade annonser.
-Öka trafiken genom annonsernas synlighet.
-Betala endast per åtgärd.

Pris för marknadsföring av sökmotorer?

Många oberoende leverantörer har olika prismodeller och serviceavgifter samt månads- eller årsabonnemang. Dessutom föredrar vissa byråer att arbeta projektbaserat, medan andra arbetar med förskottsbetalningar.
På Ginx media använder vi en fast månadsavgift. Denna betalningsmodell ger ditt företag mer kontroll över dina utgifter. De flesta erbjudanden kommer att baseras på denna modell; du kan välja antingen en prenumerationsbaserad modell, där du betalar en månadsavgift för en bestämd tidsperiod (6 eller 12 månader) eller efter behov (anpassat till dina specifika behov).