Marknadsföringsstrategier som använder influencers för varumärkesbyggande

Influencer marknadsföring

Powerhouse-reklam har detonerat under de senaste åren med uppgången av webbaserade mediastjärnor. Den här typen av uppvisning är betydligt mer anmärkningsvärd än den kan dyka upp – vilket är anledningen till att du vill att en kraft ska räknas med reklamproceduren.

Istället för att överväga att våld ska räknas med att visa upp som preferenser eller erbjudanden på informella samhällen, kan du betrakta det som en ensam klient som skriver ut ditt föremål till tusentals, eller till och med miljontals, följeslagare. Hur många olika kanaler tillåter dig att dra nytta av en stor mängd idealiska möjligheter som är angelägna om att lita på din produkt eller administration?

Så hur skulle du skapa ett fruktbart kraftfullt reklamsystem för att utveckla ditt företag? Skulle det vara tillrådligt för dig att rikta in dig på superstjärnor eller miniatyrkraftverk? Hur skulle du spåra dessa krafter att räkna med? Hur skulle du följa powerhouse som visar upp prestationer?

Denna extrema medhjälpare har svaret på dessa förfrågningar och det är bara toppen av isberget. Navigera i delarna i listan kapitel för kapitel för att observera vad du verkligen vill ha, eller bli en mästare i marknadsföringen av kraftpaket genom att läsa det direkt!

En kort översikt av Influencer Marketing

Det här första avsnittet är en övergripande beskrivning av marknadsföring av kraftpaket, inklusive vad som är en kraft att räkna med, hur man väljer en passande individ för att uppnå den mest extrema avkastningen på investeringen och var man kan spåra autentiska kraftpaket. Precis som det största exemplet vi har fått på att göra kraft att räkna med reklam.

Sedan, vid den tidpunkten, enligt kapitel-för-kapitel-guiden ovan, kommer vi att gå vidare in i varje del av en procedur för att visa upp ett kraftpaket i avsnitt 2 till 10.

Vad är influencer marketing?

Influencer marketing är en strategi som företag använder för att marknadsföra sina produkter och tjänster genom att samarbeta med populära sociala medieanvändare eller bloggare. Influencers har vanligtvis en stor, engagerad publik som varumärken kan utnyttja för att bygga upp trovärdighet och till och med öka försäljningen.

Single grain team

När du ser Beats by Dre, som ägs av Apple nu, kanske du undrar varför det var så populärt. Det beror på att varenda kändis, från LeBron James till Kardashians, dök upp i TV-reklam och sa: ”Hej, du måste ha de här hörlurarna. De är coola. Vi bär dem alla.”

Samband med kraftpaket är en huvudsaklig metod för att visa upp för vissa varumärken. Dessa är fördelarna med våld att räkna med att främja:

  • Nå en större målgrupp
  • Bygg förtroende för ditt varumärke
  • Öka din sociala följare
  • Öka webbplatstrafiken
  • Få fler potentiella kunder
  • Öka försäljningen


När du ser VIPs och andra kändisar som du beundrar bära saker eller använda specifika föremål eller administrationer, är du betydligt mer benägen att köpa dem också.

De krafter att räkna med som du ser på vänskapsscener har två eller trehundratusen eller norr om 1 000 000 supportrar på Instagram eller Snapchat eller YouTube. Dessa individer har utvecklat sina inköpta skaror, vilket är anledningen till att de kallas för krafter att räkna med.

Kom ihåg att struktur upp och efter är exceptionellt svår. YouTube och Facebook betalar dessa individer stora pengar eftersom de har dessa enorma naturliga folkmassor.

Hur man utnyttjar influencer marketing

Det enklaste sättet att utnyttja influencer-marknadsföring är att betala influencers direkt för inlägg.

Ta Instagram, till exempel. Det finns massor av modeller där som driver deras protein, vattenflaskor och liknande produkter. Dessa modeller betalas per post. Du behöver inte ens vara ett stort företag för att den här typen av marknadsföring ska vara värdefull.

Låt oss säga att du är inom e-handel och att du pushar produkter. Du behöver inte nödvändigtvis influencers på nivå med LeBron James eller Kim Kardashian. Jag pratade precis med en influencer häromdagen med 500 000 följare. Jag frågade henne hur mycket hon fick och hon berättade att hon får ungefär $800 per post. Hon är 24 år gammal. I den åldern är det mycket pengar för väldigt lite arbete.

Om ditt e-handelsföretag betalar 800 USD per inlägg och ditt genomsnittliga ordervärde är 50 USD, kan du se hur siffrorna går ihop till din fördel. Låt oss säga att ett av den här kvinnans inlägg ger dig beställningar för 5 000 USD. Det är en affär du skulle göra hela dagen varje dag.

Faktum är att du kommer att leta efter ännu fler influencers. Det här är något du vill fördubbla.

De största lärdomarna för Influencer Marketing

Jag har implementerat en influencer-marknadsföringsstrategi ett tag nu. Jag har till och med gjort det för mitt personliga varumärke för att se om jag kan öka min popularitet, vilket skulle bidra till att öka den övergripande varumärkesmedvetenheten om Single Grain och Growth Everywhere.

Det jag till slut lärde mig är att när dina influencers postar sporadiskt så har det ingen stor inverkan. Men om du har en enorm budget och gör det konsekvent och ofta, kan du verkligen starta en rörelse.

Jag har inte den budget som Beats by Dre hade, så jag gjorde det näst bästa. Jag försökte få influencers att posta en gång i veckan, varje vecka, på en viss dag. När jag lät alla influencers göra det på en måndag eller onsdag och höll mig till det schemat märkte jag en mycket större inverkan.

Det beror på att de specifika dagarna tusentals människor såg mitt namn och mitt varumärke flera gånger från olika influencers i samma utrymme. De tänker, ”Wow, jag ser inte bara en eller två bilder, jag ser fem eller sex eller sju på samma dag från det här företaget eller av den här produkten eller tjänsten. Jag kanske borde kolla upp det nu.”

Men när någon ser det sporadiskt under en vecka, har det inte lika stor inverkan jämfört med den snabba eldfrekvensen på kort tid.

Det sista jag vill tillägga är att du bör spåra din influencer ROI med specifika kupongkoder. På så sätt kan du spåra effektiviteten av en given kampanj från en given influencer.

Nu när du har fått en allmän översikt över influencer marketing, låt oss gå vidare till att växa ditt företag med en influencer marketing strategi.

För att hålla dig uppdaterad om influencer marketing, kolla in 9 Influencer Marketing Trends You Can’t Ignore

Hur du odlar din affärsinfluencermarknadsföring

Remisser har sedan länge varit en av de mest effektiva marknadsföringsstrategierna.

Om du har ett problem och en av dina vänner berättar om en bra lösning för det, finns det en god chans att du köper det.

Influencermarknadsföring är precis så – bara i stor skala. När influencers berättar för sina fans och följare om hur bra din produkt är, finns det en mycket större chans att deras publik kommer att konvertera, helt enkelt för att de behöver produkten och litar på influencern.

Vanligtvis kommer säljaren eller marknadsföraren att ge en speciell rabattkod bara för influencerns publik för att spåra hur effektiv kampanjen är.

Varumärkets tillväxt genom att använda Influencers

Cirka 82 % av människorna följer rekommendationerna från mikroinfluenser. Varumärken och influencers skapar nu långsiktiga relationer:

Långsiktiga relationer är inte bara mer attraktiva för influencers, utan de ger också en mycket bättre ROI. Till exempel på Marketing School-podden har vi en enda partner, DreamHost, som har förnyat med oss genom åren. Det är uppenbart att partnerskapet fortfarande ger värde, så de fortsätter att driva kampanjen.

Det borde inte vara någon överraskning att marknadsföringsutrymmet för influencers förväntas växa från drygt 13 miljarder dollar till minst 15 miljarder dollar till 2022.

Eftersom kostnaderna för betalda annonser fortsätter att stiga på sociala plattformar som YouTube och Instagram, måste företag hitta ett sätt att överleva. Det är här influencer marketing kliver in.

Influensermarknadsföringsutrymmet har fortfarande en lång väg kvar att gå innan det blir mättat, även om du kan förvänta dig att det snart blir dyrare eftersom det fungerar så bra.

Fortfarande inte säker på om du ska hoppa på tåget?

Ta en titt för att se om det finns andra varumärken i din bransch som visar annonser med influencers. Du kommer förmodligen att märka att flera är det, och om någon av dem har visat annonser i flera månader eller år är det ett gott tecken på att det fungerar.

Även om du inte ser någon som använder det i din bransch, kan det fortfarande vara värt att hitta en mycket kompatibel influencer och testa den.

Varför är Influencer Marketing effektiv?

Eftersom influencer marketing fortfarande är en ganska ny strategi, fortsätter den att vara en hållbar lösning för marknadsförare som är villiga att tänka utanför ramarna för att bygga förtroende hos sin publik.

Här är varför varumärken förlitar sig på influencer marketing.

  • Influencers har verklig makt. Nästan 55 % av konsumenterna läser minst fyra recensioner innan de köper en produkt och om 84 % av konsumenterna har gjort ett köp baserat på en influencers rekommendation. Det är svårt att ignorera kraften hos dessa inofficiella varumärkeambassadörer: li>
  • Influencers Are Social. Enligt Oberlo, alla använder sociala medier, även dina farföräldrar:
  • Influencers påverkar din SEO. Att ha en influencer som hjälper dig att öka din sociala medieföljare förbättrar också din SEO. Även om social närvaro inte är en bekräftad rankningsfaktor, är en signal till sökmotorer att du har en betydande efterföljare som de likställer med varumärkeskvalitet. Som du säkert är medveten om är varumärken verkligen framtidens väg.

Gör det till ömsesidig nytta

Precis som alla relationer bör influencer marketing vara en dubbelriktad gata. Om ditt varumärke är den enda parten som gynnas kommer du troligen inte att få någon att gå med på att samarbeta med dig, och om de gör det har de förmodligen inte så många följare.

Den genomsnittliga formeln ser ​​ut ungefär som detta: 100 USD x 10 000 följare + extrafunktioner = totalpris

Det finns flera olika sätt på vilka du kan kompensera influencers:

  • Kontanter. Detta är den vanligaste formen av ersättning. De flesta influencers föredrar den här metoden och kommer att begära den. Se bara till att personen verkligen är investerad i ditt varumärke så att de kan lägga sitt hjärta i projektet istället för att bara ta pengarna och springa.
  • Gratis produkt eller rabatt. Varför inte erbjuda någon en gratis produkt eller rabatt i utbyte mot en shout out? Så här växte GymShark till en början sin användarbas. När influencer marketing fortfarande var i sin linda skickade de sina produkter till YouTube influencers gratis, och i sin tur skulle dessa influencers bära produkterna i videor.
  • Provision.  Detta är en win-win, eftersom båda parter har hud i spelet. Du betalar personen för att dela ditt varumärke med sin publik och all försäljning de genererar kommer att resultera i en provision som betalas ut till influencern. Så länge du är rättvis med provisionsstrukturen är detta ett av de bästa arrangemangen.

Vad gör varumärken attraktiva för influencers?

  • För det första 96 %  av varumärken föredrar långsiktiga relationer som resulterar i flera kampanjer. Välj därför ett fåtal kvalitetsinfluencers och bygg en verklig relation med dem istället för att sprida din budget på olika olika influencers.
  • Det är också viktigt att du ansluter dig väl till deras målgrupp  ;som 72 % av influencers säger att varumärkesanpassning är den viktigaste faktorn när man väljer varumärke.
  • Dessutom gillar influencers att ha sin egen kreativa frihet som en av tre influencers säger att den största avstängningen är ett varumärke med långa riktlinjer.

Sätt en budget, spåra din ROI

Innan du blir för upphetsad och påverkar din väg in i konkurs är det viktigt att sätta en budget.

En undersökning av Viral Nation and NeoReach visar att för varje dollar som spenderas på influencer-marknadsföring genererar företag 5,20 USD i intäkter. Med andra ord:

Om detta är din första influencer-marknadsföringsstrategi, börja med en liten budget så att du kan ta reda på vad som fungerar och vad som inte fungerar. Genom att spåra din ROI kommer du att veta vad som fungerar och inte fungerar så att du kan finjustera din strategi och öka din budget i framtiden (mer om detta i kapitel 7: Verktyg för att hitta influencers och spåra dina marknadsföringskampanjer).

Slutligen

Sammantaget finns det flera sätt att genomföra framgångsrika digitala marknadsföringskampanjer. Vi hoppas att vår lista har hjälpt dig. Om du behöver hjälp med att implementera det, tveka inte att kontakta oss!