SEO och SEM kampanjhantering

Vi hjälper till att utveckla de bästa strategierna för sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring. Ginx media tillhandahåller webbanalys och forskning för att bevisa det föreslagna konceptet. Vi arbetar strategiskt och baserat på kvantitativ analys av marknaden.

Marknadsförings tjänster

Sökmotorer och marknadsföring

Människor söker information varje dag, och sökmotorer är det lämpligaste sättet att nå din målgrupp. Till exempel har Google den högsta omvandlingsfrekvensen bland alla andra sociala nätverk och sökmotorer. Människor vet vad de letar efter och du måste vara den första de ser.

search engine marketing - Sökmotorer och marknadsföring

Sökmotorer innovation

Rankning av sökmotorer kräver smarta metoder. Den första och viktigaste faktorn är kunskap. GINX media grundas av sökmotorspecialister med förståelse för teknisk infrastruktur och AI. Vi använder kunskap för att skapa kreativa och prisvärda kampanjer som ger höga omvandlingsfrekvenser.

ANALYTIK

De flesta webbplatsbesökare går in genom sökmotorer. Datainsamling används för att förstå användarnas beteende, förbättra användarresan, ytterligare förbättra och anpassa marknadsföringskampanjen.

Digital design

Sökmotorerna indexerar hundratals miljarder sidor med hjälp av sina egna webcrawlers. Termen ”sökmotorrobotar” eller ”spindlar” används ofta för att hänvisa till dessa webbkrypare. En sökmotor navigerar på webben genom att ladda ner webbsidor och följa de länkar som finns i dem för att hitta nya sidor som är tillgängliga.
Sökmotoralgoritmens mål är att leverera relevanta sökresultat av hög kvalitet som snabbt besvarar användarens fråga.
Användaren väljer sedan ett alternativ från listan med sökresultat, och denna handling, i kombination med den följande aktiviteten, bidrar till framtida inlärning som kan påverka framtida sökmotorrankningar.

Sökmotorer fungerar i princip som filter för den stora mängd information som finns på Internet. De gör det möjligt för besökare att snabbt och enkelt hitta innehåll som verkligen är värdefullt eller intressant, utan att behöva vada genom ett hav av onödiga webbsidor.
Tänk dock på att sökmotorer är opålitliga datakällor för studier som syftar till att rekonstruera historiska uppgifter. Denna otillförlitlighet beror inte på instabila sökmotorer. Tvärtom är det deras operativa stabilitet när det gäller att uppdatera Internet på ett systematiskt sätt som är orsaken. Vi visar hur Google och Altavista på ett systematiskt sätt flyttar tidsstämplarna på webbdokument som lagras i deras databaser från ett avlägset förflutet till nutid och ett mycket nyligen förflutet. Dessutom raderar de dokument. Vi visar hur detta försämrar informationens kvalitet. Sökmotorerna rekonstruerar ständigt konkurrerande nutidsscenarier, vilket inkluderar deras syn på det förflutna.

Det finns två huvudsakliga strategier för att se till att en webbplats hamnar högt upp i de stora sökmotorerna för relevanta nyckelfraser: sponsrad sökning (allmänt känd som pay per click eller PPC) och organisk sökmotoroptimering (SEO). Organisk SEO ger vanligtvis de bästa resultaten på lång sikt och den högsta avkastningen av de två, av den enkla anledningen att internetanvändare är fyra gånger mer benägna att klicka på ett organiskt sökresultat än de är att klicka på en PPC-annons på samma resultatsida.

Algoritmer som används för att utvärdera, sortera och rangordna resultat av sökfrågor är i sig partiska – de prioriterar resultat som uppfyller vissa kriterier.

Indexet innehåller alla upptäckta webbadresser samt ett antal kritiska signaler som visar innehållet i varje webbadress, t.ex:

  • De nyckelord som upptäckts i sidans innehåll – vilket ämne behandlar sidan?
  • Typ av innehåll som har kryssats (med hjälp av Schema-mikrodata) – vad finns på sidan?
  • Sidans färskhet – hur nyligen uppdaterades den?
  • Sidans och/eller domänens tidigare användarengagemang – hur interagerar människor med sidan?
  • Skaffa backlinks. Google betonar sidor som har ett stort antal andra sidor som länkar till dem för att identifiera material som är både populärt och auktoritativt.

Sökmotorer använder geolokalisering, IP-adresser och platsbaserade söktermer för att skapa skräddarsydda resultat som kallas lokal sökning. Dessa sökningar visar resultat baserade på din plats och detta kommer att vara olika för användare från olika länder och städer.

Sökmotorer använder platsbaserade sökningar för att ge dig resultat som ska hjälpa dig att hitta en produkt eller tjänst som ligger nära dig eller åtminstone i samma stad som du söker efter.

Sökmotorer är den främsta informationskällan för de flesta människor. Det är det mest direkta och engagerande sättet för människor att söka information på nätet. Till exempel söker 70 procent av befolkningen på Google efter saker som information, produkter eller till och med närmaste tjänsteleverantör. Med det sagt har det företag som rankas högst i sökresultaten en enorm fördel gentemot sina konkurrenter.
Som tidigare nämnts finns det huvudsakligen två metoder för marknadsföring på sökmotorer. För det första sökmotor optimering (SEO), den ger organisk trafik på regelbunden basis och det är de metoder och rutiner som webbansvariga följer för att placera sin webbplats i de bästa resultaten. För det andra, betald sökmotor marknadsföring (SEM), är metoden för att skapa reklamkampanjer med Google AdWords för att rikta in sig på specifika sökfrågor och segment av befolkningen. Även om båda metoderna är användbara och har sin nytta, används var och en av dem under olika omständigheter och kan vara av olika nytta beroende på affärsmodellen eller de segment som man riktar in sig på.