Social influencers

Enligt marknadsföringsinstitut litar över 73% av tonåringarna på influenser mer än traditionella kändisar. 86% av kvinnorna använder den för att köpa råd. 57% av mode- och skönhetsföretagen bedriver marknadsföring av influenser. Och 49% av kunderna är beroende av influencer rekommendation. Därför är vi mycket engagerade i att hitta din lämpliga partner till ett överkomligt pris.

Påverkare

Influencers strategier.

GINX media är överens med mycket effektiva lokala influenser. Vi har också anställningsförmåga PR på nationell och internationell nivå. Företaget når effektivt till rätt influenser på global nivå.

Marknadsföring i sociala medier med influencers är en typ av marknadsföring i sociala medier. Den innefattar produkt-/tjänstestöd och annonser från influencers, personer och organisationer med en upplevd medvetenhet eller social påverkan inom sitt område.

Influencer marketing är marknadsföring till, med och genom influencers för att sprida varumärkesbudskap till din och deras respektive målgrupper.

Influencer marketing liknar word-of-mouth-marknadsföring, men är inte enbart baserad på specifika rekommendationer. Influencers kan komma från olika bakgrunder. Varje individ, grupp, varumärke eller plats har potential att bli en influencer.

Dessa innehållsskapare följs vanligtvis av engagerade målgrupper. Genom köparpersonerna kan ditt företag bredda sin räckvidd, öka varumärkeskännedomen och generera nya leads till din försäljningstrappa genom att annonsera till dem på flera sociala medieplattformar.

Influencer marketing kan användas som ett fristående verktyg eller som ett komplement till andra marknadsföringskampanjer.

Kostnaden varierar beroende på sociala nätverk, innehållskrav och andra faktorer. Några av de mest populära nätverken är Instagram och YouTube. Instagram är den överlägset mest populära plattformen för influencer marketing, men den har också det mest komplexa prissättningssystemet.

Som tidigare nämnts kan du betala en influencer baserat på antalet följare de har, graden av engagemang de har eller en kombination av de två.

Den genomsnittliga globala kostnaden för en medelstor Instagram-influencer är 300 dollar per inlägg, men som du kan föreställa dig är detta en mycket godtycklig siffra. Enligt de senaste uppgifterna jag har sett såg de genomsnittliga priserna för Instagram-inlägg ut ungefär så här:

  • 150-350 dollar per inlägg för 2 000-10 000 följare.
  • För 10 000-50 000 följare varierar kostnaden för ett inlägg mellan 350 och 700 dollar.
  • För 50 000 till 100 000 följare kan du räkna med att betala mellan 700 och 1 000 dollar per inlägg.
  • För 100 000 till 500 000 följare kostar varje inlägg 1 000 till 3 000 USD.
  • Mer än 3 000 dollar per inlägg för över 500 000 följare
  • Med detta sagt har priset för ett enskilt inlägg av en influencer med mer än 1 miljon följare ingen övre gräns.

Det finns många exempel på megainfluencers (tänk Kardashians, Selena Gomez och Ariana Grande) som tar långt över en halv miljon dollar för ett enda inlägg, men mer om det senare.

Influencers make advertising more engaging and genuine for a target audience that is frequently bombarded with tons of commercial advertisements every day.

When an influencer recommends your products or services or mentions your brands, you gain more visibility, which not only broadens your scope but also raises brand awareness.

Influencer marketing allows marketers to reach critical Millennial and Gen Z audiences, 85 percent of whom are eager to learn more about specific products via social media.

Det är bra att hålla ett öga på och övervaka alla delar av den kampanj som du har investerat dina pengar i. En del av en framgångsrik kampanj är att veta när det finns ett problem eller att kunna förutse och förbereda sig för att lösa eventuella problem som kan uppstå under processen. Och även om det finns många problem som kan uppstå i samband med influencer marketing är de mest naturligt förekommande problemen följande:

  • Att inte följa reglerna.
  • Använder sig av underhandliga metoder.
  • Kopiera och kopiera instruktioner av misstag.
  • Att framstå som okänslig.
  • Inte vara förberedd på det som utlovas.

Annonsörerna kommer att ha tillgång till mycket mer data än någonsin tidigare och sofistikerad målinriktning kommer att nå helt nya höjder. Uppgifterna kommer att vara mer exakta och värdefulla än någonsin tidigare. Varumärken kommer att behöva skapa digitala tvillingar och antingen följa eller diktera nya Metaverse-trender. Vissa har redan börjat, och influencers kommer att behöva överväga att skapa avatarer och samarbeta med varumärken i Metaverse.

Metaverse öppnar en helt ny värld av interaktion och kommunikation för kreatörer, inte bara med sina fans utan även med sina influencerskollegor. Matinfluencers kan laga mat tillsammans, reseinfluencers kan dela med sig av erfarenheter, sportinfluencers kommer att ha en fanbas i publiken, och så vidare. Det är en lekplats utan några som helst gränser just nu, vilket gör det möjligt för alla aktörer, oavsett om det är influencers eller företag, att vara pionjärer, innovatörer och kreativa genier. Kommer vi dessutom att behöva riktiga människor bakom metaverse-influencers, eller kan de helt enkelt vara simuleringar?

Samtidigt har några av de stora varumärkena redan börjat skapa sina egna avatarer som kommer att representera dem under de kommande åren. Dessa avatarer representerar inte en verklig person, utan snarare en fiktiv karaktär som gradvis kommer att växa i popularitet och leda marknadsföringen av varumärket för det företag som den representerar.

För tillfället kan det fortfarande fungera som en viktig del av din marknadsföringsstrategi. Influencer Marketing-branschen är fortfarande blomstrande och i många fall lönsam.

Det är dock inte säkert att den kommer att finnas kvar länge. Det blir dyrare, det finns ingen garanti för resultat, det är svårt att spåra kampanjernas avkastning på investerat kapital och användarna förlorar förtroendet för influencers. Du måste planera för alternativa metoder för att skaffa kunder.

  • Använd videoinnehåll för att berätta en övertygande historia om ditt varumärke eller för att visa upp en produkt.
  • Engagera dig direkt med kunderna på sociala medier. Gör en extra ansträngning för att ge serviceupplevelser utöver det vanliga som gör dina kunder till brinnande fans.
  • Koncentrera dig på messenger-marknadsföring och dela innehåll, kampanjer och lösningar direkt via meddelandeappar.
  • Slutligen, öka ditt beroende av e-postmarknadsföring. Se dock till att du riktar dig till rätt målgrupp och anpassar dina meddelanden med dynamiskt innehåll.
  • Om du gör allt detta kommer du att vara förberedd om influencer marketing blir obsolet.

Enligt 89 procent av de tillfrågade ger influencer marketing en jämförbar eller bättre avkastning än andra marknadsföringskanaler. När det gäller avkastning på investerat kapital säger 41 procent av marknadsförarna att influencer marketing är jämförbar, medan mer än en tredjedel (34 procent) säger att den är bättre. Den är mycket bättre än andra marknadsföringskanaler, enligt 14 procent av de tillfrågade.

Faktum är att endast 10 procent sa att den är sämre, och endast 1 procent sa att den är betydligt sämre. Att dessa siffror är så låga i jämförelse med de marknadsförare som är nöjda med avkastningen av influencer marketing kan bero på att enskilda kampanjer inte når upp till förväntningarna. Några av de vanligaste fördelarna med influencer marketing är:

  • Ökad varumärkeskännedom och räckvidd
  • Bygga upp trovärdighet och förtroende.
  • Berika din innehållsstrategi.
  • Långsiktiga partnerskap som ger fördelar för alla
  • Förbättra SEO, ROI och resultatet
  • Driver köpbeslut.
  • Öka försäljningen
  • Kostnadseffektivt och tidsbesparande
  • Obegränsad delningspotential på sociala plattformar
  • Lämplig för alla företag

Influencer Marketing-byråer planerar, genomför och förvaltar influencer marketing-kampanjer för sina kunders räkning. Produktplacering, sponsrat innehåll, betalda sponsorer och mer öppen reklam från influencers för varumärken är exempel på detta.

De flesta byråer för influencer marketing odlar relationer med toppinfluencers från olika branscher. När en kund vill genomföra en relevant kampanj kan de nå ut till dessa influencers. Detta gör det enkelt för byråerna att rekommendera lämpliga influencers till varumärken när de är redo att lansera en kampanj.