Google Analys

Google analys tillhandahåller all information om kundresan från kontaktkällan till dess de lämnar din webbplats. Google analys tillhandahåller också mått på klassificering och datatunnling för att rikta sig till lämplig målgrupp. Den kan användas för att bestämma lämpligaste mottagare eller spara exponering och i förväg öka avkastningen på investeringen ”ROI”.

Hemsidor

Google innovation.

Det handlar inte om att upptäcka eld, utan snarare hur eld används. Vi på GINX media förstår att innovation kommer från att förstå verktygen så att vi kan använda dem på kreativa sätt och lösa problem.

CROSS CHANNELING

Några av de mest avancerade analysmetoderna inkluderar information om tvärkanalisering från Google och sociala medier som Facebook. Denna metod ger information om repetitiva mönster i klientbeteende. Vi kan ta reda på hur mycket tid kunden spenderar på varje socialt nätverk och i vilka syften. Denna information analyseras separat och i kombination med Google Analys för att bestämma den lämpligaste tiden och platsen för reklam.

Google Analytics hjälper företag att få en djupare förståelse för sin webbplats. Det hjälper också till att utvärdera och kvantifiera resultatet av marknadsföring, innehåll och produkter i förhållande till användarnas engagemang. Detta instrument samlar in och organiserar data till användbar information.

Google Analytics erbjuder företag instrument för att mäta trender. De indikerar till exempel för företagare om vissa produkter på deras webbplats plötsligt vinner popularitet.

Google Analytics kan också hjälpa företag att förutsäga kundernas beteende. Till exempel hur stor andel av kunderna som byter kunder under en viss tidsperiod. Det här verktyget kan ge information som hjälper dig att fördela nödvändiga medel för att behålla dina kunder. Dessa insikter kan hjälpa dig att utveckla effektivare marknadsföringsstrategier och andra affärsplaner. Dessa funktioner gör det lättare för dig att få avkastning på din investering.

  • Ta reda på hur många besökare som för närvarande besöker din webbplats.
  • Vilka städer och nationer dina besökare kommer från.
  • Ta reda på vilka enheter din publik använder.
  • Bestäm publikens intressen.
  • Vilka kanaler som har den största trafiken.
  • Håll ett register över dina marknadsföringskampanjer.
  • Övervaka hur besökarna navigerar på din webbplats.
  • Undersök vilka sidor som är de mest populära.
  • Kontrollera laddningshastigheten på din webbplats 9.
  • Ta reda på webbplatsens konverteringsgrad.
  • Spåra dina mest sålda produkter och vem som köper dem.
  • Övervaka alla klick på din webbplats.
  • Använd segmentering och skivning för att undersöka specifika användare.

Google Analytics är utmärkt för att ge en bred översikt över trafiken till och från din webbplats, men om du verkligen vill utnyttja kraften i Analytics måste du fokusera på att samla in och sammanställa individuella data.

Många marknadsförare tror att det är omöjligt att spåra enskilda användare i Google Analytics, men så är inte fallet.

Om din applikation eller webbplats har ett system för autentisering av inloggning kan Google Analytics funktion för spårning av användar-ID användas för att spåra användare.

Google Analytics samlar in användarinformation från varje webbplatsbesökare via sidmarkeringar. Varje sida har en JavaScript-sidetag som infogas i källkoden. Denna tagg körs i varje besökares webbläsare och skickar insamlade uppgifter till en av Googles datainsamlingsservrar. Google Analytics kan sedan generera rapporter som kan anpassas för att spåra och visa data som antal användare, avvisningsfrekvens, genomsnittlig sessionslängd, sessioner per kanal, sidvisningar med mera.

Ett mått är en kvantitativ mätstandard. Google Analytics gör det möjligt för användare att övervaka upp till 200 olika mätvärden för att bedöma prestandan på sina webbplatser. Trots att vissa mätvärden kan vara mer värdefulla för vissa företag än andra är följande bland de mest populära:

  • Användare. En användare är en unik eller ny webbplatsbesökare.
  • Behållningsfrekvens. Andelen besökare som bara tittat på en enda sida. Dessa besökare skickade endast en förfrågan till Google Analytics-servern.
  • Sessioner. Samlingen av besökarinteraktioner som sker inom ett aktivitetsfönster på 30 minuter.
  • Genomsnittlig sessionslängd Hur länge varje besökare stannar på webbplatsen i genomsnitt.
  • Andelen nya sessioner. Andelen besök på en webbplats som är förstagångsbesök.
  • Sidvisningar per session Det genomsnittliga antalet sidor som visas under en session.
  • Måluppfyllelse Frekvensen med vilken besökare slutför en önskad åtgärd. Alternativt känt som en konvertering.
  • Sidbesök Antal sidor som totalt sett har visats.

Google Analytics används för att övervaka webbplatsens prestanda och samla in uppgifter om besökare. Det kan hjälpa organisationer att fastställa de främsta källorna till användartrafik, mäta framgången för deras marknadsföringsaktiviteter och kampanjer, spåra målkompletteringar (t.ex. köp, lägga produkter i kundvagnen), identifiera mönster och trender i användarnas engagemang och få demografisk och annan information om besökarna. Små och medelstora detaljhandelswebbplatser använder ofta Google Analytics för att samla in och analysera en mängd olika analyser av kundbeteende, som kan användas för att förbättra marknadsföringskampanjer, öka trafiken på webbplatsen och behålla besökarna på ett effektivare sätt.

Med hjälp av relevanta kvantitativa data kan du med Google Analytics enkelt avgöra vilka sociala medier som genererar mest riktad webbplatstrafik. Dessutom kan du avgöra hur dessa användare av sociala medier interagerar med din webbplats.

Om du dessutom inrättar en Google Analytics-instrumentpanel för att övervaka och analysera dina sociala medieinsatser kan du beräkna avkastningen på dina sociala medieinsatser.