Facebook marknadsföring

Facebook är den mest populära plattformen mellan alla sociala nätverk. Detta innebär att det ger den bredaste räckvidden för publiken. Det är det bästa alternativet när det gäller datainsamling, dataanalys och spårning av avkastning på investeringen. Facebook-marknadsföring har en bred användbarhet. Det finns många olika sätt att göra reklam för ditt företag, både med organiska metoder och betalda metoder. Plattformen gör det möjligt att främja olika former och typer av annonser och tillhandahåller rätt verktyg för att mäta hur framgångsrik din kampanj är.

Facebook marknadsföring

Facebook annons strategi

GINX media kommer att använda lämpligt reklamutrymme på Facebook. Målgruppen är dock viktig, detta bör kombineras med lämplig tidpunkt och lämpligt utrymme på Facebook-webbplatsen. Denna strategiska tankegång kommer att anpassas till ditt enskilda företag.

DIGITALT INNEHÅLL

Vi lägger ansträngning och uppmärksamhet åt att utveckla en sammanhängande funktionell kampanj. Vår Facebook-sida är i perfekt synkronisering med vår webbplats, marknadsföringskampanjer och annonser. Vi anstränger oss för alla våra kunder. Läs mer på vår blogg eller våra Facebook-sida.

Facebook-annonser är mer användarvänliga att sätta upp än Google AdWords eftersom de kan nå kunderna tidigt i köpprocessen, till och med innan de är medvetna om sina önskemål. Dessutom resulterar det i ett omedelbart inflöde av trafik till din webbplats, vilket är bra för SEO.

Du kan generera försäljningsledningar genom att först skapa annonskampanjen och öka sidan. När du har gjort det kan du ställa in målgruppen och budgeten för annonsen. Du kan också anpassa texten och bilden i annonsen. Välj leadsgenerering som objekt, så går den igenom de olika stegen. Call to action kommer att länka till ett formulär där du kan samla in information om försäljningsledningarna enligt hur du har ställt in det.

Börja med en baspublik och bredda den sedan genom att lägga till en kategori i taget. Du kan också skapa flera annonser med olika målgrupper som är relaterade till dina affärsmål. Övervaka annonserna och välj sedan en eller två grupper som har gett bäst resultat och repetera det för dina nästa annonser.

Bilder med människor klarar sig bättre än andra. Därför visar många annonsörer upp de anställda bakom ditt företag när de skapar Facebook-annonser. Dessutom fungerar unika och roliga bilder med personlighet bra för vissa företag. Använd ditt omdöme och din diskretion när du väljer bilder eftersom de kan krocka med ditt företags varumärke.

Det finns åtta annonsformat på Facebook. De är videoannonser, storyannonser, fotoannonser, karusellannonser, messenger-annonser, samlingsannonser, bildspelsannonser och uppspelningsbara annonser. Att använda rätt format för din annons är lika viktigt som annonstexten och bildspråket. Utnyttja alla dessa format och se vad de har att erbjuda.

Förväntningarna och resultaten från Facebooks annonskampanjer varierar beroende på annonskvalitet, investering, bransch, budget, målgrupp och andra många fler variabler. Det enda sättet att fastställa den exakta effektiviteten av Facebook-annonsering för ditt företag är att anstränga sig, skapa annonser med hjälp av riktlinjerna och prova det och sedan övervaka resultaten.

För det måste du bestämma din avkastning på investeringen innan du skapar din annons och betalar för den. Även om kostnaden per klick är relativt sett billigare och effektivare än vissa andra sociala medieplattformar, om du inte får de avsedda intäkterna, så är det förmodligen inte värt ansträngningen.

Även om uppgifterna ändras beroende på dynamiken på marknaden och den ekonomiska situationen, undersökte WordStream resultatet av Facebook Ads för 256 av sina USA-baserade kunder. De kom fram till många användbara riktmärken. Det kan ge dig en viss vägledning för dina Facebook-annonseringskampanjer. Men det bästa alternativet är att skapa din annons och finjustera och omjustera den för att se vad som ger bäst resultat.

Du kan spåra den webbplatstrafik som genereras från dina Facebook-annonser med hjälp av Facebook Pixel. Facebook kan skapa pixelkoder för din webbplats. Installera den på din webbplats om det är du som förvaltar din webbplats eller om du ber din webbplatsadministratör att göra det åt dig. Facebook Pixel är en kodbit som du kanimplementera på din webbplats, så att du kan spåra trafiken på webbplatsen. Det är viktigt att testa och bekräfta om din pixel avfyras korrekt efter att du har satt upp den.

När du väl har ställt in din annonsinriktning baserad på geografisk plats, intressen, grupper, kön, inkomstnivå osv. ger du i stort sett upp kontrollen över exakt var dina annonser visas. Facebook har dock en fantastisk funktion på sidan Hantera annonser där du kan granska listan över webbadresser där dina annonser visades. Facebook rekommenderar att du uppdaterar denna lista var 30:e dag genom att svartlista de webbadresser där du inte vill att dina annonser ska visas.

När du väl har ställt in din annonsinriktning baserad på geografisk plats, intressen, grupper, kön, inkomstnivå osv. ger du i stort sett upp kontrollen över exakt var dina annonser visas. Facebook har dock en fantastisk funktion på sidan Hantera annonser där du kan granska listan över webbadresser där dina annonser visades. Facebook rekommenderar att du uppdaterar denna lista var 30:e dag genom att svartlista de webbadresser där du inte vill att dina annonser ska visas.